Ett till världsproblem löst! DIY

3

December 6, 2014 by Michael Thudén

I min ändlösa strävan att lösa världens problem (förtydligande till eventuella medaspergare – Japp, jag är ironisk! Dvs om jag själv fattat ironin – vilket kanske är tveksamt 🙂 )  klippte jag ut en slaskskrapa av en glassbytta. Borrade hål (funkar säkert med sax också) för att vattnet skulle rinna ut – får se om jag måste göra hålen större. Funkar faktiskt bättre än den gamla slaskskrapan jag köpte på ICA. Kan samla ihop mer och ingen geggamoja kommer på fingrarna.

Digital Camera

Digital Camera

3 thoughts on “Ett till världsproblem löst! DIY

  1. Hegel says:

    Strålande! Det som då återstår är att införa ett nytt penningssystem ;.-)

    Like

  2. Farfar says:

    Bra produkt! Om du nu skulle få för dig att realiser din produkt, återstår bara att du sätta dig i skuld så du kan få en konstruktör att rita och tillverkningsanpassa din produkt. Sedan inköpa ett formsprutningsverktyg, förpackning, komma i kontakt med någon plastfabrik och via någon sorts marknadsförare kanske eventuellt hitta en väg ut på den så kallade marknaden via mässor och dylikt. Men Almi har bra bankkontakter, så det funkar säkert om du själv är beredd att satsa allt du äger. Du kan få upp till hälften av startkapitalet av dem.

    Eller också går det för dig som för 99,99 procent av alla de tusentals uppfinningar som varje år hamnar på sophögen tillsammans med en massa skulder.

    Hälsa Almi och lycka till:)

    Like

    • Japp! Jag känner igen mig! Gjorde en hopfällbar gunghästvagga som jag brände mig bra på :). Den stupade på vägen fast den var en bra pryl i sig.

      Men jag har faktiskt några prylar som jag skulle behöva någon som kan gången lite bättre. Är det ok om jag tar kontakt med dig om det så kan du kanske lotsa mig (mot ersättning så klart ). Var ett tag sedan jag försökte ro något i land. Uppfinnarnas kreativitet ska inte betala sig – däremot betalar sig trams”kreativitet” som att lalla lite i melodifestivalen. Fast man kan iofs förstå att den “kreativiteten” är viktigare för makthavarna då bröd och skådespel måste till för att hålla uppe gobelängen av lögner.

      Som tur är har jag en ganska bra buffert behöver jag inte sätta mig i skuld på ett tag och bränna mig igen..

      Like

Leave a Reply

