Sista pipet vid övergångsstället

1

May 20, 2016 by Michael Thudén

Min dotter och jag har en ganska skum tävling för oss när vi är ute på stan – vi tävlar om vem som trycker sist på knappen på stolpen vid övergångsstället innan det blir grön gubbe. Varje gång man trycker så piper det men man måste vänta någon sekund innan det blir ett nytt pip.

Så där står vi och sliter och drar i varandra för att få sista pipet. Alla medel är tillåtna – idag kom jag på att Emma är kittlig på halsen – därför vann jag tre övergångsställen mot hennes enda! Hon var lite dålig förlorare och sa att jag fuskade. Men å andra sidan vann hon gula bilen tävlingen – så det blev väl oavgjort.

Ofta är det de små sakerna som är härligast här i livet.

One thought on “Sista pipet vid övergångsstället

Leave a Reply

